נחתתי בבייג'ין לפני שבוע, ביום שבת, במטרה להקים יסודות לקמפיין מכירת נדל"ן עתיר תקציב. ב6 ימים, בבייג'ין ושנגחאי נפגשתי עם רגולטורים, אנשי פרסום, משפטנים, מומחים פיננסים, משפיענים ועוד – כדי לקבל את ההבנה המקצועית והמקיפה ביותר על השוק הסיני ואפשרויות הפרסום אליו.

המסקנה המרכזית: סין לא נמצאת על כדור הארץ שלנו, היא בפלנטה אחרת משל עצמה. שום דבר שאנחנו רגילים ומכירים בעולמות הפרסום והעסקים לא נראה אותו דבר בסין.

ראשית – בערך כל כלי דיגיטלי שקיים במערב, חסום בתוך סין ואין אפשרות לעבוד איתו. גוגל, פייסבוק, לינקדין, טוויטר – אין כלום.
לחלק מהכלים האלה ניתן למצוא תחליפים מקומיים, שאמנם דומים בבסיס שלהם אבל כל אופי השימוש של הגולשים שונה בתחלית.
גם אתר האינטרנט שלכם יהיה חייב להיות מאוחסן בשרתים מקומיים בלבד, אחרת יהיה מאוד קשה לקהל שלכם לגשת אליו.

וויצ'אט (WeChat) – המערכת הסושיאלית ששולטת בחייהם של הסינים. מדובר באפליקציית מסרים מיידים כמו וואטספ שהתפתחה למימדיי ענק ובאמת שולטת בכל אספקט מהחיים של האזרח הסיני.
תשלומים וקניות, ביורוקרטיה, משכורות, תחבורה, תקשורת, חדשות.. הכל קורה דרך אפליקציה אחת, בשליטה וניטור מתמיד של המדינה.
האפליקציה מאפשרת אפיקי פרסום, שרובם מתבססים על תקשורת עם קהל העוקבים בלבד – איך אוספים עוקבים? בעיקר בעבודת שטח ושימוש בQR.
כן QR הוא מלך בסין, כל פעילות פרסומית משלבת בתוכה קוד של QR.
החיבור בין השטח לדיגיטל משמעותית יותר חזק ממה שאנחנו רגילים אליו במערב.

משפיעני דעת קהל – התחום הזה התפתח בטירוף בשנים האחרונות בסין והפך לכלי שיווק מרכזי לאלפי עסקים. בעיקר דרך WeChat, עסקים משלמים הון למובילי דעה כדי לדחוף את המוצרים שלהם. בעולם סושיאלי שבו כמעט אין אפשרויות פרסום שלא מבוססות על קהל עוקבים, עולם המשפענים חוגג ויש לו משמעות אדירה.

פרסום פוש דרך אתרי חדשות – מסתבר ש"עיוורון הבאנרים" שאנחנו מכירים במערב לא הגיע לסין. אתרים ואפליקציות לחדשות מייצרים CTR מדהים לבאנרים פרסומיים בתוך המערכות שלהם. קניית המדיה נעשית באופן ישיר אל מול סוכני מכירות מטעם האתרים. מקבלים דוחו"ת ביצועים מסודרים וניתן לבחור מדורים וערוצים ספציפיים לפרסום. ניתן לעבוד במתכונות של CPC או CPM והעלויות נמוכות מאוד יחסית לעולם המערבי.

קריאייטיב – יש לתוכן יצירתי ואיכותי חשיבות גדולה מאוד בסין. הם אוהבים מותגים, פרסום גרנדיוזי, גרפיקות "מוציאות עיניים" ותוכן שמשדר יוקרה ועושר. כמעט כל פרסום מלווה בהשקעה גדולה מאוד על נראות גרפית ויזואלית. היתרון הוא שעלויות סטודיו מקומי איכותי הן זולות בהרבה מהעלויות שאנחנו מכירים במערב.

אין שימוש בקוקיז ורימרקטינג – המדינה לא מאפשרת לשמור דאטה דיגיטלית על הקהל, לכן כל השימוש ברימרקטינג מבוסס קבצי קוקי לא אפשרי. מה עושים? מניעים את הקהל לWeChat ומתחילים לדוור אליו בצורה של Push Notification. מה עוד זה אומר? שאין מערכות אנליטיקה יעיליות בשביל לנטר פעילות גולשים באתר / אפליקציה.

אין באמת אפשרות לפרסם בסין בלי נוכחות וכוח עבודה רציני בשטח.

פוטנציאל – בשבוע הזה עבדתי מבוקר עד לילה לייצר אופרציה מלאה להפעלת קמפיינים פרסומיים מקיפים בסין. הפוטנציאל מדהים, סין בצמיחה קפיטליסטית ענקית כבר 15 שנה. יש עשרות מיליוני אזרחים עשירים מאוד, שהורגלו לפעול בדיגיטל בכל אספקט של חייהם. האפשרויות להנעה לפעולה אמנם שונות מהמערב, אבל הן רבות ומסתבר שמאוד יעילות.
בחודשים הקרובים אני הולך להזרים בשביל מספר לקוחות תקציבים גדולים לאפיקי הפרסום האלה – מאמין שהROI הולך להיות מדהים.

שוקלים להיכנס ולהתחיל למכור בשוק הסיני? דברו איתנו 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *