איך מתמודדים עם קפיצת הCPM של חודשי הQ4?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
אייקון גנרי

הרבעון האחרון של השנה מגיע עם חגי האיקומרס הגדולים.
יום הרווקים, סייבר מאנדי, בלאק פריידי, קריסמס ואחרים – הופכים את התקופה הזו לתחרותית ביותר בפרסום דיגיטלי.
ב2018 עלויות רכישת המדיה (הCPM) זינקו ב37% בתקופת נובמבר / דצמבר!

גם אם אנחנו משתתפים בחגיגת האיקומרס וגם אם לא, עלויות הפרסום שלנו יעלו בתקופה הזו משמעותית וצריך להתכונן לכך. כמה טיפים:

1. טירגוט קהלים רחבים יותר מבדרך כלל: עלויות הCPM של קהלים מצומצמים ומדויקים גבוהות מטבען. בשילוב עם זינוק העלויות של סוף השנה, סיכוי גבוה שקהלים כאלה יהפכו ללא משתלמים. הגדילו את הקהל הפוטנציאלי וסמכו על פייסבוק שיעשו לכם אופטימיזציה פנימית בזמן הקמפיין.

2. תדירות: תמיד צריך להיות עם היד על הדופק בנושא התדירות, לוודא שהתוכן לא נשחק ולא "חופר" לקהל. בתקופה הזו התדירות קריטית הרבה יותר. כל תצוגה נוספת לקהל תעלה לי כסף, והרבה. מומלץ לבנות חוקים אוטומטים במנהל המודעות שיקפיאו קמפיינים שחוצים רף תדירות סביר של 2.5 – 4.

3. שימו לב לגביי הרימרקטינג: מקדמים רבים שוכחים שקהלים רימרקטינג, עם כל היעילות שבהם, הם קהלים שאני משלם עליהם פעמיים לפחות.
הם נחשפו למודעה כבר בעבר, שילמתי על החשיפה הזו אבל הם לא המירו – עכשיו אני משלם על חשיפה נוספת בקמפיין רימרקטינג בתקווה שאצליח לקדם אותם קדימה במשפך ולהמיר אותם. שימו לב שהתהליך הזה ממשיך להשתלם יחסית למוצר שאתם מוכרים אל מול עלויות החשיפה! מומלץ לעבוד רק עם מערכות של רימרקטינג דינאמי אשר מגדילות משמעותית את פוטנציאל הרכישה.

4. לא תקופה טובה להריץ טסטינג: תכננתם קמפיינים למחקר? חכו איתם קצת. בקמפיינים למחקר אנחנו רוצים למשוך כמה שיותר מידע מהקהל והפעילות, המידע הזה מגיע בעקבות חשיפה – שתהיה משמעותית יותר יקרה בתקופה הקרובה. מומלץ להתחיל את קמפיין המחקר בינואר – עלויות החשיפה ירדו משמעותית ותרוויחו הרבה יותר מידע למחקר.

5. ציון רלוונטיות: הציון שפייסבוק נותן למודעות שלנו מבוסס בעיקר על יחס בין חשיפה למעורבות. ציון גבוה מספק לנו חשיפה רחבה יותר ומוריד את עלויות הCPM. נסו לייצר תוכן מניע לפעולה, יצירתי, בולט ומכיל RTM ברוח התקופה. תריצו כמה מודעות כאלה במקביל, חפשו את זו שמשיגה ציון איכות גבוהה ורוצו אתה.

6. תכינו מראש את הלקוחות: אם אתם נותני שירות ומנהלים קמפיינים עבור לקוחות מומלץ להכין אותם מראש למצב. אל תפתיעו אותם בדיעבד בסוף השנה עם תירוצים על זינוק בCPM. תכינו מראש למצב שבו כל עלויות הפרסום (עלות לקליק, לליד, למכירה, למעורבות) יעלו בתקופה הקרובה, ואתם תעשו כל מה שאפשר לנסות לצמצם אותם.

צריכים עזרה או שאלה בנושא? מוזמנים לפנות אלינו!
ושיהיו לכולנו חגי איקומרס טובים ורווחיים 🙂

I need a hero

קו מהיר לגיבורי העל שלנו